Levering
Bestilte varer sendes med Bring eller Postnord til den adresse som oppgis i bestillingen. Levering tar normalt 3-5 dager for lagervarer.
Mottaker skal inspisere varen ved ankomst, og melde fra ved skadet eller mangelfull levering, til transportørens representant. Ved skade på mottatt gods må reklamasjonsskjema fylles ut.
Angrerett
Betingelser for angrerett som følger her, gjelder kun ved salg til private forbrukere. Er du ikke fornøyd med varen kan du benytte angreretten senest innen 14 dager fra varen var mottatt (ifølge kjøpsloven). Når en retur skal opprettes må du fylle ut returskjema nederst på denne siden. Etter at det er fylt ut og vi har behandlet returforespørselen, vil du motta en returlapp fra Posten. Denne kan du skrive ut, eller den kan skrives ut ved innlevering.
Det tilkommer ingen gebyrer ved angrerett, men kunden må selv betale opprinnelig frakt for bestillingen og returfrakten om angreretten benyttes.Fraktkostnaden vil bli trukket i fra beløpet som refunderes. Beløpet refunderes når vi har mottatt returen.
Ved benyttelse av angrerett må varen returneres uten unødvendig forsinkelse, og senest innen 14 dager fra selger ble informert om at angreretten ville bli benyttet.
Ved retur av varer må originalemballasjen medfølge og benyttes. Ved mangelfull emballering kan kunden bli holdt ansvarlig for eventuelle skader på varene. Kunden er ansvarlig for å kunne dokumentere retursendingen, og det anbefales å be om en kvittering for forsendelsen ved innlevering.
Dersom varen ble kjøpt på kreditt, via smartvarme.no sine finansieringsløsninger, vil denne bortfalle ved bruk av angreretten. Selger skal kontakte kredittgiver for å informere om at kjøpet er annullert, men kjøper anbefales å selv ta kontakt for bekreftelse på at avtalen er opphørt. Fraktkostnadene vil bli trukket fra beløpet som refunderes via Klarna eller Vipps.